Inte okej.


Kommentarer
Postat av: Camilla

SV: Grejen är att jag inte kan ge honom mindre mat, isf får han för lite grovfoder.

Han får nämligen bara grovfoder, förutom några nävar havre när de andra får mat och för att blanda mineraler och salt med. Men ett par nävarf till eller fårn gör ingen skillnad.



Så enda jag kan dra ned på är grovfoder, och han får 15 kg nu om dagen, vilket är på gränsen för lite för en häst på över 600 kg. Han måste ju få i sig fibrer och få tuggtid för att magen och psyket ska må bra.

Halm är inte lätt att få tag på, och jag kan inte byta till mer näringsfattigt grovfoder.



Så maten kan jag tyvärr inte ändra, går inte ihop om man nu inte ska ge honom för lite fibrer och ge magproblem.



Är hästen svårfödd så är det bara att mata på met mat, även om det kanske är jobbigt att hitta rätt mat och ge tillräckligt mycket. Men det går.

Det går att hitta ett sätt att få till maten då.

Även om hästen är lättfödd måste den äta mycket mat, just för att den mår dåligt annars, och då blir den fet.

2011-08-19 @ 13:00:22
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: meit

fy vad hämskt!!!

2011-08-19 @ 19:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0