IT'S EASIER TO SAY I'M OK

Helt slut efter dagens jobb! Spännings huvudvärken bara trycker på och jag vill bara sova. Känns som om att kroppen skapar undanflykter åt mig så att jag ska slippa rida (?) Varje gång jag ska rida tänker jag att äh, jag tar en promenad eller jag tar med mig Pony ut och springer. Vill inte få förhoppningar om att han ska blir som förut, eftersom att jag vet att han inte kommer bli det. ( Vart kom allt negativt ifrån? ) Som sist jag red så kändes det super bra och sista biten hem så rammlar han. Känner att jag blir fegare i min ridning av det här, även när jag rider andra hästar.
Kan sitta och galoppera i ett hörn och tänka o shit tänk om vi rammlar! Ser jag någon annan rida och dens häst snubblar till så får jag en hjärtattack. Det här är första gången som jag efter en "ridolycka" känner mig rädd efteråt.
Eller rädd vet jag inte heller om det är. Osäker på mig själv.
Dags att ta tag i det här. Imorgon ska jag rida !

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har exakt samma rädsla som dig, att gå omkull. Ändå har inte jag gått omkull ordentligt någon gång.



Men en vän var med om en farlig olycka förra sommaren när hon gick omkull med en häst, hon överlevde, men det var osäkert ett tag. Sedan dess har jag blivit ännu mer rädd för att rida och ser alltid hur vi går omkull.



Ingen aning hur jag ska komma över rädslan, för det är ju ingen orimlig rädsla, man kan ju gå omkull.



Iofs är jag en fegis och rädd för det mesta, var väldigt rädd länge för att sitta upp och av efter min lycka med benbrott för två år sedan. Det har blivit bättre, men håller fortfarande andan när jag ska sitta upp för att jag är rädd.

2011-05-19 @ 23:01:56
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Camilla

SV: Vi kör ofta där, en dag i veckan i snitt. Du får gärna komma och fota oss, Dacke gör sig bra på kort. Det är ett mysterium, hur skabbig han än ser ut en dag så blir det alltid bra kort på honom. Men ja.. Nåt måste han ju vara bra på. ;)

2011-05-22 @ 22:55:42
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0