Mockning av hagar och regn

Igår körde vi en stor rensning av den stora vinterhagen. Skönt att ha den gjord! Nu är det bara det sista kvar i "Lillhagen" plus att jag måste få till stallplanen där Pony har haft sin sjukhage. Men nu kom ju detta jäkla regn och geggeade till allt.. Hoppas det torkar upp lite i helgen så jag kan fixa det iaf. Hästarna frös som satan idag när jag tog i dom. Pony var bara lite kall och höjde upp ryggem/Rumpan. Så slängde på han lite varma kläder och tog en kort promenad för att få i gång kroppen lite. Fick en liten extra tuss med hö och sedan såg han nöjd ut.
Chaplin och Ósk var det lite värre med. Ósk stod och skakade medans chaplins rumpa var 1000 m högre än rästan av hans kropp, plus att den vibbrerade. Så tog dom i varsin hand och tog en promenad med dom också. Slängde på dom varsin filt när vi kom in och lite mat. Skönt för dom :) Är ledig i helgen så ska tömköra Pony och ta mig en tur med Chaplin hade jag tänkt.
vanlig syn, chaplin på rymmen ;)
finns INGET som kan få denna ponny att inte rymma.. lovar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0