Dag 2

Min första häst

Min första egna häst är ju Pony. Men blir ju tråkigt om jag bara ska berätta om honom ;)
Så det får bli min första medryttar häst som jag hade som min egen.
Blir lite av en det var en gång kategori ;)

Sartorius


Minns inte när jag började rida Storis som han kallas men det är iaf herrans massa år sedan!
Storis är ett varmblod som jag red och skötte om i 5-6 dagar i veckan.
 Kan väll säga att han var som min
fast jag inte betalade ett öre. ja, förutom utrustning.

Storis är en snäll och trevlig häst med glimten i ögat. Han är en häst som alltid vill
sitt bästa. Nått han absolut inte kan är att bocka! När man skulle galoppera
så vart han så glad från början så stod han på samma ställe och hoppade!

Han älskade att bli körd och han var världens snällaste att köra!
Nått jag kan sakna så här efter åt !

Storis lärde mig mycket, men idag är jag glad att jag inte köpte han.
Det var inget fel på hästen, han är en riktig guld klimp! :)
Men han skulle inte ha uppfyllt mina krav som Pony gör :)

Storis står nu i ett annat stall i kvarsätt hos en tjej som heter Carro
och han ser ut att ha det super bra! Carro har en lite guldklimp!

Ni kan läsa mer om honom på
www.sartorius.zoomin.se


Storis, enda bilden på den här datorn.
Kan slänga upp fler sen





Kommentarer
Postat av: Camilla

Hittade din blogg, på nåt sätt. Men såklart man ska läsa Kvarsätt-bloggar. :)



Storis är en fantastisk häst, och jag är också glad att du inte köpte honom. Då hade ju inte jag kunnar få tre underbara år som delfodervärd på honom. :)



2010-12-23 @ 19:54:05
URL: http://camillalarsson.zoomin.se
Postat av: Anna Stjernstedt

helt rätt beslut =)om än tungt då ;) Tycker om Gamlo jag ;)

2011-01-13 @ 10:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0