Dag 3

Min största rädsla

Kanske låter sjuk konstigt..
Men min största rädsla är att förlora min bästa vän,
mitt allt, Pony.

Varje morgon jag går ut till stallet har jag en lite klump av oro inom mig
pga min rädsla för att hitta Pony död i boxen.

Pony är gammal, välldigt gammal för att vara en häst
och vad som hällst kan hända.

Visst, vad som hällst kan hända vilken häst som hälls,
oberoende av åldern. Men visst är chansen större
att tex hjärtat slutar slå på en gammal häst istället för en ung.

Jag vet att det kommer komma en dag då jag måste ta beslutet att
låta Pony få dö. Jag önskar att den dagen aldrig ska komma.

Men det kan lika gära vara så att den dagen kommer utan mitt
beslut och det är det som är min största rädsla.

Min största rädsla är inte att hoppa eller att jag ska rammla av,
utan det är helt enkelt att mista den jag älskar mest av allt på
denna jord.

Visst ni kan tycka att det är konstigt osv. Men detta är vad jag
känner rädsla för.

Jag börjar bara att gråta av tanken på att Pony inte
kommer finnas vid min sida för allt.

Min största rädsla-
Att ta farväl av min älskade Pony.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0