Shalom Terms..

..även kallad Pony.


Pony föddes 1983 på Irland. När han kom till Sverige har jag ingen aning om, men han lär ju ha varit väldigt ung. Efter att under många år ha försökt att komma fram till vilken ras han är så har vi iaf kommit under fund med att han är av rasen Irländsksporthäst. Rasen är en blandning av Irish Draught Horse och fullblod, men man får även blanda in vissa ponny raser.

Pony har hunnit med en hel del i sitt liv, han har både hunnit varit hopp häst och ridskolehäst. Han har även sått på Näsets ridskola och varit hobby häst. Och nu används han som western häst!

För ca 6 år sedan träffade jag Pony för första gången. Jag vet inte om det var kärlek vid första ögonkastet. Men nått måste det ha varit och just den perioden var jag av ett så stort hästbehov så jag tänkte, äsch vi slår till! Så Pony flyttde hem till oss på foder!

Det första halvåret ville jag bara ge upp. Visst, jag tyckte om honom, men han var så jäkla dryg i ridningen, han bettde sig som om han inte kunde nått, rent ut sagt han var en jäkla älg ! Men jag bestämde mig för att det skulle bli ändring på det, så vi behöll honom ett tag till.och visst blev det ändring! 

Efter att jag hade haft han på foder i 1½ år så köpte vi Pony. Det är det bästa jag någonsin har gjort ! Under våra år har vi byggt upp en vänskap och vi har kämpat varje dag, o se hur bra det har gått ! ;)

Pony är en mycket snäll och lugn häst, men han är också envis som en surgubbe och vill gära ha sin vilja fram. Mig har han runt sitt lillfinger och han vet exakt vad han ska göra för att få en näve extra mat eller en god morot av mig;)

ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer om han. Är det något speciellt ni undrar över så släng iväg en fråga så ska jag försöka besvara den ! :D


Det här är en bild på Pony en av dom första dagarna hemma hos mig!




Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att få veta lite om han :D Följer din blogg dagligen !

2010-12-17 @ 21:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0