korkat

Satt och lyssnade på radion i morse, typ p3 eller p2.. Hur som hällst så var det en tjej som ringde in och hade ett svar på frågan;Varför det sker så många olyckor  i ridsporten. Hennes svar var att det var många barn som blev hårt pressade av sina föräldrar och därför skedde det flera olyckor inom ridsporet och kanske inom andra också.

Men hallå ? Är hon helt efterbliven eller.. ursäkta men, så att om mina föräldrar pressar mig jätte mycket fast jag igentligen inte vill hålla på med ridning så äre större chans att jag skadar mig ? nja.. tror inte det va ?

Det handlar kanske mer om att vi handskas med levande varelser som för det mesta har sina egna tankar och idéer om hur saker ska göras. Dom kan helt plötsligt få för sig att nej, jag tänker inte hoppa över den där, eller helt enkelt bli livrädd för nått som prasslar på läktar. Och ofta tror jag att det kan handla om okuskap inom häst hanteringen och genom det så sker många olyckor.

Men om mina föräldrar pressar mig eller inte kan ju inte ha en sån jäkla stor betydelse i hur ridolyckor inträffar.. Dummaste argumentet jag hört på länge.

Vsd tycker ni ? Har det någon betydelse?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0