Negativt tänkande

Är det värsta jag vet..
Har träffat på så himmla många innom ridstporten som tänker negativt om
i princip allt. Hästen ärsi o  så, jag kan inte , kanske ska lägga ridningen åt sidan
jag kommer ju endå ingenstans..

Klart som fan att ni inte tar er nånstans om ni mentalt har bestämnt det!
Att hålla på med hästar är inte lätt. Vi alla har motgångar i det vi gör.
Men varför inte försöka tänka posetivt och försöka lösa problemet i stället.

Dina negativa tankar kontrollerar dig och med dessa tankar
kommer du ingenstans. För hur bra du än gör nått så kommer alltid det som
var mindre bra ta över den posetiva delen.

Så länge man tänker negativt  kan man inte komma nån stans.
Varför försöker vi inte bara börja tänka posetivt.
Min häst är bra, Jag kan, Jag ska fortsätta kämpa.

Kom igen nu och ge lite posetiv energi!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag fastnar lätt i negativa spiraler i mitt tänkande.



Grejen är väl att iaf jag inte tänker negativt med mening, utan jag tror på de negativa tankarna. Det är för mig sanning. Och försöker jag ifrågasä'tta och tänka positivt, så tror jag ändå inte på det, eftersom jag är så inne i det negativa.



Tar tid att ändra tankemönster.

2011-04-08 @ 17:54:32
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Camilla

SV: Är helt sant, tar en ingenstans alls. Jag gillar inte att vara negativ, ska jag vara ärlig tycker jag inte heller att jag är det fast andra påpekar det emellanåt. Jag tycker mest att jag är realistisk..



Men jag vet iaf teoretiskt hur jag ska göra för att bli kvitt negativa tankemönster, gäller väl bara att omsätta det till praktisk kunskap..



Dock så är jag sjukt envis och tjurig, så även om jag vet att nåt inte kommer fungera så fortsätter jag tjura på med det ändå. Tillslut fungerar det även fast jag inte väntat mig det. Som min kära Dacke, en rejäl utmaning jag är rätt säker jag inte kommer klara av i slutändan, men jag kommer ändå aldrig ge upp, ligger liksom inte i min natur att göra det. Eller ja, lär väl ge upp den dagen jag inte hinner kasta mig undan för hans bakbenssparkar och får en i huvudet.. Negativa tankemönster igen där. ;)

2011-04-08 @ 23:26:28
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0