Promenad

Träffade Turid i stallet efter att jag hade jobbat och vi drog ut på en tur i eftermiddafs solen.
Toppen skönt! Hon red Chaplin och jag promenerad med Pony.
Så mycket roligare med sällskap.

Vi gick ner till paddocken där turid red en stund medans jag och pony solade oss;)
Även jag hoppade upp på Chaplin en sväng, får se om jag kanske lånar han nått i veckan.
Man blir lite sugen ;)

Pony skrittade på bra, Lite snubblig. Men kan bero på broddarna och att som vanligt inte ser
vart han sätter ner sina hovar... Nästa gång J kommer så åker broddarna och sommarskorna åker på.
Men just nu kan dom få sitta kvar. Lerigt i hagen ( inte i hans lilla hage nu då ) så kan vara bra att ha.
Sen komer det inte bli hård träning på ett tag. Utan mest skritt så .. Lär nog ringa J nästa vecka så vi kan checka hoven.

Tror iaf att Pony tyckte att det var super kul att komma ut i solen och röra på sig.
Såg ut som det iaf.


så här nöjd var lill killen av att få komma ut på promenad ;)



Kommentarer
Postat av: Camilla

Så ni får vara i paddocken?



Jag har varit där flera gånger i veckan med Storis och endel med Dacke, men för ett par veckor sedan blev jag tillsagd att inga andra än dom i stallet mitt emot får vara där. Eftersom det sliter så mycket på underlaget och ett lass grus kostar så mycket.. Nog för att jag aldrig på fyra år har sett att någon gjort nåt underhåll i den paddocken, men ja.. Lite irriterande då jag gillar den paddocken, inte så stor och inga stallkompisar som stör.

2011-04-25 @ 00:33:37
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0