En bra dag

J ringde och väkte mig i morse. Så han kom förbi för att slå på framskon på Pony. Han är en riktig pärla!! Han kan dock inte komma och sko om hela hästen förrens på tisdag då han har hunnit varit och köpt nya skor. J är bäst! Han ställer upp i alla lägen, är orolig för Pony osv. Han bryr sig på ett personligt sätt, och Pony älskar honom. Godis mannen ju ;) Godis blicken kommer fram så fort han ser J.

Tog iaf återigen bort Pony till dom andra hästarna hos K. Snacka om att han hade bråttom. Pigg som jag vet inet vad! Men kommer nog vänta med att rida tills han har blivit helt skodd. Kanske tar en promenad i morgon för att få igång musklerna lite. han är lite stel och öm i foten på det också. Men kändes skönt att han var pigg och glad idag.

Inatt ska det ju vara varmt och inte börja regna förens vid 8 så han får sova ute. Åker dit innab jobbet och slänger på han ett tunt regn täcke imorgon istället :)


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej! Du frågade hur jag tagit bort mina hästar. Jag ringer Johnny från Bollnäs Djurtjänst. Han är underbar mot djuren. Slakteriet uppe i vad det nu heter, erbjuder samma tjänst, ska också vara bra enl rykten. Hör av dig om du vill veta mer.

2011-08-14 @ 21:32:46
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0