En dålig dag

hade Pony idag, beror nog mycket på att han blivit öm i hoven. Men han kändes inge pigg alls.. Sånna här dagar man bara vill sätta sig och gråta i ett hörn. Lutar mer och mer mot att jag tar bort honom redan i höst.. men usch.. har mycket att besluta just nu...
-
Tacksam för tips vid avlivning av häst. Olika metoder, begravning på egen mark, Vilka man kan kontakta i sundsvalls området osv. Är så sjukt jobbigt att sitta och planera.. vet inte hur jag vill ha det.. Så berätta gärna hur ni tycker och tänker eller hur ni har gjort om ni har tagit bort en häst.. Första gången för mig........ usch.. nu kommer tårarna också..

Kommentarer
Postat av: Carro

Fy vad jag tycker synd om dig.. Vet hur det känns, har tagit bort en häst och trodde jag skulle bli tvungen att ta samma beslut om Storen nu när han var dålig.



Min första häst fick vi ta bort då han fick kvickdrag och inte svarade på medicinerna längre.

Vi bokade tid på slakteriet kl 7 så han var först av alla djuren. Stallägaren åkte med honom då han var en trygghet för hästen. Jag klarade inte av att åka med så vi gjorde så.

Enda gången min häst gått på transporten utan bråk....

Allt gick lugnt och fint till, glad att stallägaren ställde upp.

Tog farväl kvällen innan, det värsta jag gjort... 18 år var jag då, 3 september 1997 när min älskade Jaman somnade in.



För Storen har jag tänkt att han ska få somna in här hemma på gården i lugn och ro, Jag vill att Gunilla ska vara med åxå. Antingen om hon sköter avlivningen eller bara är med.

Storen ska begravas hemma. Man ska väl söka tillstånd eg, men det kostar svindyrt och talar man inte om nåt så vet ingen heller.

Längre än så har jag inte tänkt, vill inte tänka på det mer :(



Hua, jag önskar dig all styrka för att orka <3



Min gamla tränare Kerstin (stallrosen.bloggplatsen.se) har precis tagit bort 2 av sina hästar, tror hon gjorde det hemma. Du kan väl kontakta henne så kan hon berätta närmare....

2011-08-13 @ 20:01:44
URL: http://sartorius.blogg.se/
Postat av: Moa Nyman

<3

2011-08-13 @ 23:31:44
URL: http://nymanshowhorses.blogg.se/
Postat av: jenny

När jag tog bort min första häst så gjordes det hemma. Vi anlitade en man som gjorde det hemma och sen tog med sig hästen för kremering.

Även om det var en hemsk dag så kändes det jättebra att göra det hemma. Han gick bort när han hade mulen i en hink fylld med godsaker.

Lider med dig att du måste ta detta beslut!! Tyvärr kommer vi dit förr eller senare med alla hästar vi har :(

Hoppas du hittar vad som känns rätt för dig!!

Styrkekram

2011-08-14 @ 22:46:09
URL: http://jennybloggjenny.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Att ta dem hemma är nog det bästa för båda parter. Jag har tagit några hästar här hemma och är trots sorgen, glad att det blivit av just här hemma, med en morot i munnen och trygg på hemmaplan. Han som gör det är ju en toppen kille. Han förstår vad man går igenom och tar det så lugnt och fint.

Kram till dig i denna svåra stund, att ta beslutet är värre än att genomföra det.

2011-08-15 @ 22:35:32
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0