hästar i trafik..

Jag skrev ett inlägg om det här i min gammla blogg
för ett tag sedan, men nu har jag blivit sådär
tok less på häst folk i trafiken igen.

Igår var det snöigt som fan, oplogade vägar
och välldigt trångt att ta sig fra på vägen.

Var ute och körde på kvällen , och det hade blivit mörkt.
Då möter jag först två hästar. Börjar sakta ner så jag kryper fram.
Ena hästen slänger sig ut mot min bil så jag får tvär brommsa.
Körde ju super sakta som tur var. Men vart väll inte så irreterad av det

Men sen när jag körde på hov vägen, Total mörker, Knappt så en bil får
plats, oplogat och det snöar. Ser nått litet reflex som rör sig, så ja,
jag saknatar ner. Ser när jag är ca 5 meter i från dom att det är hästar, så
jag saktar ner ännu mer.

Men hästarna börjar flyga överallt så jag stannar bilen, och tjejen har nada kontroll över sin häst
som hoppar och stegrar och ha sig. Till slut står dom stilla så jag kan börja rulla förbi.
Men den andra tjej står med sin häst halvägs ute i bilen, men hästens rumpa utåt..

Kul för mig att smyga för bi där? Är ju lixom jag som åker på det om hennes häst jävel sparkar
på min bil ( ursäkta språket)

Sen åker jag samma väg tillbaka och möter ju dessa tjejer igen. Men stannar på parkerings platsen
och låter dom få rida förbi, Självklart ska dom rida AS NÄRA MIN BIL!!!

Man ba ursäkta men ni har en hel jävla väg att rida på, gå inte tre cm från min bil då tack.

För det första.
Har du en häst som är orolig i trafik. Gör nått åt det?
och då menar jag inte att du ska göra nått åt det i snöstomr i total mörker???
Håller i skogen eller i ridhuset om ni inte kan kontrollera era hästar,
Visst allt kan hända med hästar dom är ju flyktdjur.

För det andra, ta på er reflexer , ni syns inte.
Ni kanske fattar det den dagen ni blir påkörda och ni inte längre har
någon häst att rida.


Nej , nu ska jag vara tyst... Dom som har åkt bil med
miig vet hur sur jag kan vara när jag kör..
Men blir så jävla irreterad på att se hur hästfolk
beter sig längst vägarna.. Inte bara bilister som ska visa respekt mot
er...


USCH!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Var det en grå häst som kastade sig..?

Som gjorde sällskap med en rätt smäcker brun häst med bläs?



2011-02-17 @ 19:38:34
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0