Ridtur i kylan

Var ute mitt på dagen och mockade i stallet,
när jag endå skulle luncha hästarna.
Så det var ju fixat när jag skulle rida nu på kvällen,
alltid lika skönt!

Tog iaf en sväng med Matilda och casse
längst Hov och Kvarsätts vägen.

Tog det ganska lungt, men det behövde Pony.
Han kändes Pigg och glad, inte alls så stel och tung
som jag trode att han skulle vara. Skönt!

Vart lite kallt om tårna men annars så var det
rätt så mysigt att vara ute och rida idag!

Var och köpte minneraler och olja till Pony idag,
plus två nya hinkar till vattnet i hagen, pappsen
körde in i mina med snö slungan när det var så mycket snö.

Imorgon blire svett och svål för min del, och med Pony
får jag se vad vi hittar på. kanske tömköra.. fast nää
jag är rid sugen haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0