Åska

Efter utsläppet imorse så åkte jag iväg för att göra lite ärenden. Hade mockat och fixat lite till Osk, men tänkte att jag kunde ta grabbarna på eftermiddagen innan jag skulle rida. Osk stod iaf lite lätt på benet idag, smärtan har kanske börjat lätta lite nu.
Påväg hem bryter världens åsk och regn skur ut. Bara för att jag skulle hem och rida. Fick slänga in grabbarna i stallet då dom var jätte blöta och frysna. Här snackar vi känsliga hästar.. fick stå inne i ca 1 ½ timme sen fick dom gå ut i små duggandet istället. Städat en massa i sadel kammaren, smörjt upp lite grejjer så börjar bli lite ordning där.
Osk fick smaka sin medicin för första gången idag också. Vi hälde det på lite fölmix och det var slut på 10 sekunder! Gjorde en lite grimars men sen slank det i. Skönt med hästar som är lätta att få i sånt ;)
Nu ska jag käka lite middag och känna efter om det blir nån ridning idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0