Lastning...

blev väldigt sent innan vi kom igång, kom ju världens åsk och regn skur. Så jag passade på att fixa lite i stallet. Spånade upp och grejjade. Gick och hämntade hästarna så dom får sova inne idag istället. Pony vart super glad ;) rullade x antal gånger i ny spånet! Finns det nått bättre än nytt spån lixom ?? ;)
-
Osk var cp redan från början.. ursäkta mitt urval, men det enda hon gör är att backa backa slänga sig i dikerna osv.. Lyssnar nada, hon kan inte äns gå fram till transport jäveln... Efter kärrans försök med lock med mat i hink så tog jag henne, backade henne mot transporten så vi iaf kom fram till den. SEN Brackade helvtet i hästen fram, jag skojjar inte, Hon stegrade mot mig hon hoppade imot mig, hon ville springa över mig. Hon ville mosa mig kort sagt.
Efter en ca 30 min "bråk" vann jag och då gick hon in hur snällt som helst. Som om hon inte hade gjort annat..
-
Testade två gånger till och hon gick in utan några problem alls. Gick nästan in av sig själv- Så nu hoppas vi på att kärran lyckas få på henne imorgon när det är dags för vetrinär besök. Jag jobbar ju så jag hoppas att hon hittar nån som kan hjälpa henne med luckan osv.
-
Nu blir det att sova uppe innan tuppen imorgon! WIHO ;) men sedan är jag ledig TVÅ dagar YES ;)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Stackars häst, vad rädd hon måste vara för transporten. Jobbigt när det blir sådär, speciellt om man har bråttom iväg.

Tror själv inte på att bråka, utan snarare se det som att hästen måste överkomma sin rädsla så att den vill gå in i transporten. Viktigt att det går lugnt till och att det ska vara roligt med lastträning både för människan och hästen.

2011-07-11 @ 11:15:14
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Anna

hon ville säkert bara testa...

2011-07-14 @ 19:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0