Ride Camp 2011

Jag har inte hunnit att blogga förens nu. Har haft fullt upp hela dagarna. Kom hit på måndag kväll och då red jag och Moa en stund i ridhuset. Eld kändes helt okej. Red kanske i ca 45 min vill bara känna igenom lite. Sen tog jag och Moa en jogging tur, i ös regnet. haha, men det var riktigt skönt !
-
Tränarna vart föresenade då deras väskor försvann så vid halv 12 stod jag, Moa, Kattis och Maria och väntade på dom. På första passer fick vi börja med att rida runt så dom kunde se vad vi kunde osv. Sedan delades vi in i två grupper. Hamande i samma grupp som Moa så det var ju kingen de :D
-
Vi gick igenom dom olika delarna på hästarna, hur man tränar dom och får dom mjuka. Vilket innebär en jäkla massa flyttande. Nyttig till tusen för elden! Vilket också betyder jobbigt för mig;) Eld var super duktig dom tre första timmarna. Vi lyckades till och med göra några fina sidepas vilket är det jobbigaste, onödigaste och gud vet allt enligt Eld. Så var super nöjd! Fick till en hel del bra skänkelvikningar i galoppen också. Men dom sista timmarna började han bli lite grining. Men han kämpade på kanon bra!
-
Efter 6 timmar i sadeln känner man sig ganska mör kan jag lova. Idag delade viin oss i fyra grupper så min grupp vart två grupper för att vi skulle kunna rida lite kortare pass. Började morgon med lite psykisk träning för min del. Skulle rida runt en fyrkant och vända runt i varje hörn. Traven gick det sådär. Han är så jävla skumpig.. I Galoppen tycker jag att det gick bättre men det blir ju ganska snäva kurver så jag fick hålla andan lite. Men när jag väl började att koncentrera mig så gick det kalas bra.
-
Gick ut till ute banan för att testa lite till. Skulle rida raka linjer och så fort hästen vill till ett annat  håll eller börja vingla så vänder man och byter rikning. Man har ingen kontakt i tyglarna. Där ute låssnade det för oss. Han började sänka hubudet , höll en bra tempo i galoppen. Kändes toppen. ( Måste tillägga att Tintin gick super bra med Moa !! )
-
Blev lite halter träning på eftermiddagen. Det gick också helt okej. Han är lite loj, eller lasy kanske.. Men fick igång skritten och backningen bra. Nu har vi nyss grillat och haft mysigt. SÅ nu är det bara att krypa ner i sängen och sova. Upp tidigt i morgon!
Jag och Eld på måndag kvällen.
Duscha
står och chillar
galopp galopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0