Ridning x2

Började morgoen med att ringa ett samtal till kliniken, har bokat in en tid på måndag för att kolla en sak på Pony. Blev perfekt med den tiden då syrran är här och kan följa med mig.
Sen blev det lite stall jobb, började med det jobbigaste av allt. Ta sig in i òsk box för att mocka, byta vatten och ge henne hö. Hon är en häst som verkligen INTE har ett psyke för att stå på box vila. Insett att Pony var en riktig pärla på box vila!
-
Tog ut Pony på en skritt tur först, blev en tur på ca 45 min. Han kändes super bra idag ! Skrittade på jätte fint och inge snubbel alls, så det kändes kalas. Han blir lite piggare när han får sova inne och när det inte är så jäkla varmt ute. En helt annan häst idag och det gillas !
-
-
Det fick bli en barbacka tur på Chaplin längst hov vägen, tror att vi var ute i lite mindre än en timme. Kan ju säga att det kändes på skritten att jag inte hade ridit på ett tag. Fick sitta och jobba mycket med att han skulle få rätt skritt takt. Blev lite mjukgörande också i mellan åt när han skrittade på bra. Gick sedan och slängde ut grabbarna i gräshahagen, snacka om lyckliga.
-
Nu ska jag ut och fortsätta städa i sadel kammaren.. så sjukt jobbigt vet inte vart jag ska börja.. Plus att man har en galen liten isis sm står och gnäggar, rspar tänderna och skrapar i golvet hela tiden.. suck.. men snart ska hon få börja gå i sjuk hage SKÖNT!
-
Slänger upp lite bilder ikväll :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0