då och nu

Översta bilden är från den första tiden jag hade honom

Nedre bilden är rättså ny.


Dressyr

När jag fick Pony var han den drygaste hästen i världen att

rida dressyr på. Han var stel som en pinne och försökte alltid att testa

mig så att han slapp jobba. Men med hjälp av blandannat

min syster Anna och min dressyr tränare Jessica så lyckades vi göra

många framsteg. Nu bär han sig bra i alla gångarterna, han kan flytta

på kroppen. visst han tjurar fortfarande ihop ibland, men det är så Pony

funkar, det ska vara på hans sätt eller inget.

 

Det gäller att lurar sig förbi

problem och hitta lite mer roliga lösningarpå det han tycker är jobbigt eller svårt.

Hade tyvärr ingen dressyr bild från det första året, då gick han knappt i nån form.

Ni som sett han från början förstår vilken skillnad det har blivit på gammel man.

Dock kan han fortfarande bli tung i handen osv, men vi har våra små

knep på den fronten också ;) Han har ju lite mer

rumpmuskler nu också ;)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0