pyssel i stallet

Idag var första dagen sedan jag gjorde illa
mig som jag gick ut till stallet själv för att
fixa allt. Eller ja, Pappa kom och slängde ner en hö bal till mig
och gav hästarna lunch och vatten.

Men slängde på mig tantbroddarna, är som
en skriskobana på våran gård och jag har
ingen lust att rammla med mina revben på
ett tag som ni kanske förstår ;)

Lyckades iaf mocka själv, var lite tung..
Svårt mockat till tusen.. Visst han är inte
lätt mockad i vanliga fall, men det brukar vara ok..
men nu... allt var utspritt över allt.. kiss och små
sönder trampande bajs kluttar överallt.

Han blir sådär när han inte får motioneras..
stod lätt i en halvtimme och mockade..
nog om det ;)

Fixade iordning hö påsar för två dagar så det
blir lite lättare i morgon. Fyllde även ett hönät
till Pony idag eftersom han står lite mer stilla
då.. var länge sedan jag behövde det.

Efter all stallgöra fick jag för mig att plocka till
lite bland alla mina saker. Så städa till där lite lätt..
o fy vad mycket saker jag har.. behöver inte hälften,
men jag kan inte slänga saker. Tänker alltid, jag
kanske behöver den ... sen ?

Slängde några grejor och om en månad kan
jag gå igenom det igen och kanske lyckas jag
slänga nått mer då? hoppas iaf ;)

sen gick jag in och somnade i soffan..
kanske tog ut mig lite väl mycket..
ska ta en tablett till nu och
mysa ner mig framför tvn.

Har ni också svårt att kasta saker ?


En liten gosis som vill ut på tur ;)


Städar och plockar ner i lite lådor:)


Upp på loftet med den, lite vinter saker
och saker jag inte använder så ofta.



måste ha världens fulaste skor på mig,
dom endå som passar min onda fot ;)
Men mina älskade tantbroddaR!! ;D


Kommentarer
Postat av: meit

det är inte bara broddarna som är Tant utan att bara tänka tanken på att man måste spara är TANT!!! jo jag är en super TANT!

2011-03-06 @ 21:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0