sjukhuset

skrev inget i¨går eftersom att jag har
varit på sjukhuset hela dagen,
O när jag kom hem orkade jag inte sitta vid datorn.

Var ute och red med Pony när jag tänkte,
jag rider in i paddocken an sv'ng och testar några galopp fattningar,
Gick riktigt bra, tills Pont snubblar, tappar balansen
och rammlar ner över hela mitt ben. Känner hur hela
benet vrids om och jag ligger på backen och funderar hur fan
jag ska få bort hästen från benet..

SDå reser sig pony upp, med mig forfarande på.
så plötsligt sitter jag i sadel igen. Pony står helt stilla
och funderar över vad som hänt, min grabb är en riktig pärla!

Känner paniken över hur det gick för Pony, men smärtan i mitt ben tog över.
Som tur var hörde victoria i stallet när jag skrek till och kom gående ner. Hon
hämntade rosa och dom hjälpte mig att ta hem pony till stallet igen och skjussade
hem mig. Tack så mycket!!!! hur hade det annars gått för mig där :S

Åkte till sjukhuset, inget brutet som tur var!! ´( hur nu det gick till )
Men eftersom att jag vred runt hela benet och det blev ihop klämnt eller
vad man ska säga, så har jag fått en konstig stukning på insidan av foten.
Plus att mitt knä fått sig en stöt ( vet inte om det kan ha hoppat ur led och sedan
flippat tillbaka)

Idag mår jag shit. Foten ömar, knät är stelt, stel het och smärta har smygit
sig upp i hela kroppen.. funderar hur jag ska ta mig ur sängen:S Får
ringa syrran om jag inte göt det.. hehe.. får se om jag kryper ut
till stallet och rider idag, eller om jag vilar upp mig idag och gör
det imorgon.

Igår var det iaf bra med Pony, han verkade inte ha några skador,
hoppas det ser lika dant ut idag, men kan tänka mig att han är lite stel om öm i kroppen han med
Lill hjärtat mitt :)


Kommentarer
Postat av: meit

ja en olycka hände så lätt. men tur i oturen så bröt du inget. jag har klarat mig från olyckor i ridningen. ja åkt av men inge mer. sköt om dig och krya på dig!

2011-03-01 @ 08:54:04
Postat av: Victoria

Det är klart man hjälper till!:)Skönt att han verkar må bra, ta det lugnt så foten hinner läka nu!:)

2011-03-01 @ 11:43:58
URL: http://victoriasanja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0