Hästar i trafiken

Har ju varit en hel del prat om hästar i trafiken så slänger upp ett gammalt inlägg av mig.
Har fortfarande samma åsikt så ;)

Nämligen en del hästmänniskor i trafiken! Vad tänker folk med. Kan ta  ett exempel,  När jag var ute och körde längst kvarsätts vägen en dag mötte jag två tjejer som var ute och red. Dom kom galoppernade längst vägen och jag började sakt ner eftersom att jag möter en häst. Saktar dom ner? nej. Jag rör lite på bilen för att visa att jag tycker att dom ska sakta ner, men dom fortsätter att galoppera. Jag stannar bilen och dom galopperar förbi. Ursäkta med vafan, som hästägare ska man veta att man ska alltid sakta ner om man möter en bil eller personer längst vägen.

 

För det första, Det är inte bara farligt för dig och hästen, utan det du möter kan det vara en fara för! För det andra som hästägare har du ett ansvar, du ska inte tro att alla du möter sköter sig perfekt. Men för gudskull andvänd lite folkvett i trafiken! Det är inga barbie hästar i plast vi är ute och rider. Det är livs levande varelser, som helt plötsligt kan göra något vi inte är beredd på!

 

Så till alla ni hästägare som är ute på vägarna, tänk på vad ni gör!

 

Åh, skönt att få skriva av sig lite. Men detta är ett viktigt ämne som jag tycker ska komma fram mer i hästvärlden. Vi måste lära oss att visa hänsyn och inte bara tycka att bilar och andra ska visa oss hänsyn. Visst dom ska också visa oss hänsyn, men måste inte vi göra det tillbaka? Vågar vi verkligen leka med våra hästars liv?

 

Skärp er häst Sverige!



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0